I'm The Blog

Feel free to read our awesome blog.

Laureaci dorocznej ankiety Jazz Forum TOP 2016

Jak zawsze na zakończenie roku w branży muzycznej przeprowadzane są ankiety które za zadanie mają wyłonić najlepszych muzyków, zespoły, płyty czy nadzieje upływającego roku. Wyniki takiego rankingu – czytelników – ogłosiło właśnie Jazz Forum. Werdykt publiczności który został opublikowany cieszy nas niezmiernie , ponieważ na liście znalazło się wiele nazwisk wykonawców i zespołów  które gościły na na zielonogórskiej scenie Róże Jazz Festiwal. W ścisłej czołówce znaleźli się między innymi JBB Orchestra, Adama Bałdych, Piotr Wojtasik, Mikołaj Trzaska, Maciej Sikała, Piotr Baron, Jan Ptaszyn Wróblewski, Karol Szymanowski i inni. Nasze serdeczne gratulacje – dla nich , jaki i dla wszystkich laureatów.

Przy okazji zapraszam do posłuchania wybranych fragmentów z różnych  koncertów Róże Jazz Festiwal:  Adama Bałdych  JBBO & Stanley Breckenridge  Jan Ptaszyn Wróblewski 

Więcej o rankingu na  stronie Jazz Forum

 

Bruno Aleksander Kieć

Kombinat Kultury

 

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

“Czekając na miłość” czyli nowa Płyta Patrycji Kamoli.

Jak informuje musicjazz.eu najbardziej wyczekiwana jazzowo-popowa płyta 2016 roku – Patrycja Kamola  – “Czekając na miłość”, od grudnia  roku jest już w sprzedaży w sieci największych sklepów muzycznych w Polsce.

Patrycję wraz z zespołem mięliśmy przyjemność gościć na XIII odsłonie Róże Jazz Festiwal. Kto nie był niechaj żałuje. Kto zasiadł na widowni to pewnie do dzisiaj wspomina doskonałą fuzją muzyki popowej z domieszką bluesa i jazzu, nasycona ogromną dawką energii, mocy oraz pozytywnych emocji przekazywanych publiczności przez liderkę i wokalistkę. W opinii prestiżowego Portalu Muzycznego Brzmienie Miasta, Patrycja Kamola została uznana i okrzyknięta „Nadzieją polskiego jazzu”, a Portal Muzyczny JRB Jazz Rock Blues napisał że: „Jej interpretacje poszczególnych utworów stanowią swoisty dialog z zespołem wypełniony energetycznymi emocjami”.

Ktoś kiedyś powiedział, że “Uniwersytet Zielonogórski Jazzem stoi…”. W pełni podpisałem się pod tym hasłem słuchając Patrycji w trakcie sierpniowego koncertu na ZIELONOGÓRSKIM DEPTAKU. Gratulacje Patrycjo dla Ciebie i dla całego zespołu. Zapraszam do wysłuchania fragmentów koncertu

Patrycja Kamola to absolwentka wydziału Jazzu i muzyki rozrywkowej Uniwersytetu Zielonogórskiego, a obecnie studentka wokalistyki Jazzowej Akademii Muzycznej w Katowicach i stypendystka Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Płytę promuje: Uniwersytet Zielonogórski, Prezydent Miasta Legnicy, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Legnicy, Portal muzyczny: Biznes – Music, Brzmienie Miasta, Radio: Radio Plus, Radio Indeks, TV: DAMI, TV Regionalna i wiele innych.

Bruno Aleksander Kieć

Fundacja Kombinat Kultury

 

Zapisz

Zapisz

Duet Napiórkowski i Lesicki czyli to co najlepsze – płyta CELULOID

Andrzej Winiszewski w rozmowie z Arturem Lesickim

“Klasycznie, klimatycznie, bez zbędnego patosu. Marek Napiórkowski i Artur Lesicki na Trójkowej scenie zagrali utwory ze swojej najnowszej płyty “Celuloid”. Koncert duetu Marek Napiórkowski i Artur Lesicki miał miejsce 15 stycznia. Nowa płyta gitarzystów to hołd dla najpiękniejszych melodii napisanych przez polskich kompozytorów muzyki  filmowej. Zjawiskowe tematy z niezapomnianych obrazów jeszcze nigdy nie brzmiały tak szlachetnie.”

Czytając powyższy tekst, mam w pamięci występy  Artura na Róże Jazz Festiwal w Zielonej Górze i gorące przyjęcie jakiego wtedy doznał. Cóż mógłbym jeszcze rzec? Chyba tylko to, że jest zawsze mile wspominanym wykonawcą i mam nadzieję jeszcze zagości na naszej festiwalowej scenie. W tym momencie proponuję chwilę na wspomnienia z jednego jego koncertów, oraz posłuchanie wywiadu jakiego wtedy udzielił Andrzejowi Winiszewskiemu: ACOUSTIC&HARMONY ARTUR LESICKI

Tutaj można zapoznać się z całym materiałem opublikowanym na portalu Polskiego Radia 3 oraz posłuchać fragmentu koncertu Marka i Artura:

Bruno Aleksander Kieć

Kombinat Kultury

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Bielska Zadymka 2017

Zbliża się LOTOS Jazz Festival 19. Bielska Zadymka Jazzowa! Kolejna edycja festiwalu odbędzie się w dniach 20 – 26 lutego 2017 roku w Bielsku Białej i Katowicach. Pierwszy dzień festiwalu to zadymkowy KONKURS. Termin nadsyłania materiałów do pierwszego etapu konkursu mija 15 stycznia 2017 r. Spośród nadesłanych zgłoszeń jury konkursowe wyłoni trzech finalistów, którzy wystąpią w finale 20 lutego 2017 r. w Bielsku-Białej. Zwycięzca weźmie udział w Gali polskiego jazzu, która odbędzie się we wtorek, 21 lutego w Teatrze Polskim w Bielsku-Białej. Jak co roku, jedną z nagród jest nagranie debiutanckiego albumu i jego promocja za pośrednictwem magazynu Jazz Forum.

 

Cały program koncertów jest dostępny TUTAJ

za www.jazzpress.pl

Bruno Aleksander Kieć

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Jazzowy plebiscyt czytelników JazzPRESSU i słuchaczy RadiaJAZZ 2016

Wyniki głosowania Czytelników JazzPRESSu i Słuchaczy RadioJAZZ.FM. Oto wyniki trzeciej edycji otwartego głosowania, w którym mógł wziąć udział każdy, kto wypełnił kwestionariusz na stronie internetowej JazzPRESSu. W tym roku otrzymaliśmy rekordowe1200 głosów! Bardzo dziękujemy wszystkim, którzy wzięli udział w zabawie. Zainteresowanych artystów zachęcamy do mobilizowania swoich miłośników do głosowania na nich w kolejnejedycji plebiscytu. Ich powszechna mobilizacja daje szansę na wysoką pozycję w zestawieniu. Więcej  w najnowszym wydaniu JAZZPRESS-u
Wśród Wykonawców nominowany był Jorgos Skolias (którego kilkakrotnie gościliśmy w Klubie 4 Róże i na Róże Jazz Festiwal) wraz ze Antonisem Skoliasem, oraz ich płyta , do  której wysłuchania fragmentu zapraszamy, bo warto…  🙂
zapraszam do miłej lektury
Bruno Aleksander Kieć

Jan „Ptaszyn” Wróblewski laureatem Paszportów POLITYKI w kategorii Kreator Kultury

J.P. Wrblewski na Róże Jazz FestiwalZ radością przyjąłem informację,  że Jan Ptaszyn Wróblewski został uhonorowany PASZPORTEM POLITYKI  w kategorii KREATOR KULTURY za to co robi dla polskiej muzyki jazzowej. Na jego koncertach zdarzyło mi się być kilkakrotnie. Trzykrotnie gościłem go w Zielonej Górze w  Klubie 4 Róże dla Lucienne i na Róże Jazz Festiwal –  proponuje obejrzeć relację. Do dzisiaj pamiętam koncert w 4 Różach i późniejsze jego gawędy, wspomnienia które roztaczał młodym ludziom prawie do godziny 2 w nocy.

Read more

Mistrzowskie zakończenie XII Róże Jazz Festiwal – PIOTR BUDNIAK z ESSENTIAL GROUP

31 sierpnia w ramach Wakacyjnego Lottogrania 2016 na Deptaku pod zielonogórskim ratuszem gościł PIOTR BUDNIAK  z  ESSENTIAL GROUP.  Koncert był ostatnią w tym roku odsłoną  XIII Festiwalu Róże Jazz Festiwal 2016  organizowanego przez Fundację Kombinat Kultury i Art Rock.

Cóż mógłbym napisać o samym koncercie, muzykach, ich maestrii czy atmosferze panującej na widowni? Spróbuję się wesprzeć fragmentem tekstu zamieszczonym na stronie www.12on14club.com, opisujący koncert który odbył się w grudniu 2015 roku. Sadzę , że oddaje on w pełni to co na zakończenie XIII RJF wydążyło się pod zielonogórskim Ratuszem. Przy okazji posłuchajmy fragment koncertu

Za sprawą supergrupy  przenieśliśmy się wczoraj w przestrzenie „polskiej szkoły jazzu” w jej najlepszym wydaniu. Nie bez powodu Piotr Budniak swoje przepiękne kompozycje „rozwiesił” wokół komedowskiego „Svantetic”, stanowiącego centralną część koncertu. To nie tylko hołd wobec wielkiego kompozytora, ale również nazwanie źródeł i wyznaczenie kierunku. Jednak to, co najcenniejsze, to oryginalność kompozycji Budniaka, ich dojrzałość i siła. Znakomite tematy zakreślane unisonem instrumentów dętych, zawieszone na pulsującym rytmie, współtworzącym klimat rodem z czarno-białych filmów lat sześćdziesiątych. Powolna opowieść gęstniejąca z każdym kadrem i zmierzająca do niespotykanego wybuchu emocji. Świetny przepis na scenariusz. Świetny przepis na jazz. Do tego świetna obsada i znakomite dialogi. Tak, jak w partyturach utworów napisanych jakby z myślą o tych konkretnych muzykach – oto mistrzowskie pasaże trąbki w dialogu z saksofonem tworzą główną oś opowieści. Tuż obok nich gitara i fortepian w funkcji nieomal starogreckiego chóru komentującego wydarzenia, a wreszcie kontrabas i perkusja w roli cerberów porządku i rytmu. Wielki, wspaniały dramat rozgrywa się na naszych oczach, a my – coraz bardziej poruszeni – utożsamiamy się z bohaterami uruchamiając całe pokłady wyobraźni podsuwającej nam obrazy niezwykłe i niecodzienne, tak jak muzyka, która niesie nas jeszcze dalej i dalej i dalej. To wspólne przeżywanie przy pełnej sali, to niecodzienne szczęście obcowania z prawdziwą sztuką, daje obraz wydarzenia najwyższej rangi. Wydarzenia, którego jakość – w każdym wymiarze – sięgnęła po definicję jazzu nowoczesnego. Wypada tylko serdecznie podziękować i czekać niecierpliwie następnego spotkania.

Piotr Budniak – według czytelników Jazz Forum – jeden z najbardziej obiecujących młodych muzyków jazzowych. Od dwóch lat prowadzi swój własny zespół, w którym realizuje autorską wizję muzyki. Członkowie zespołu to studenci oraz absolwenci najlepszych Akademii Muzycznych w Polsce (Katowice, Kraków), którzy byli nagradzani na największych, prestiżowych festiwalach jazzowych w Polsce i Europie (Jazz Hoeilaart, EuropaFest, Jazz Nad Odrą, Jazz Juniors, Bielska Zadymka Jazzowa, Krokus Jazz Festiwal i wiele innych), a także mogą pochwalić się współpracą koncertową z takimi tuzami jazzu jak Randy Brecker, Janusz Muniak, Zbigniew Namysłowski, Jerzy Bartz, czy Adam Kawończyk. Ich debiutancki album „Simple Stories About Hope And Worries“ docenili fani, krytycy, a także czytelnicy magazynów JazzPRESS i Jazz Forum uznając płytę za jedną z najlepszych wśród polskich wydawnictw ubiegłego roku. Co więcej, sam zespół znalazł się także w czołówce najlepszych wykonawców jazzowych 2015 (wg JazzPRESS).
Piotr Budniak Essential Group to także laureaci Międzynarodowego Konkursu Młodych Zespołów Jazzowych „Jazz Juniors“ 2015 oraz RCK Pro Jazz Festiwal 2015. Zespół koncertował z udziałem takich znakomitych muzyków jak Piotr Wojtasik, Adam Kowalewski, Michał Sobierajski, Dàniel Varga (HUN).  Wykonują kompozycje lidera będące połączeniem jazzowych korzeni z fascynacjami muzyką world, etno i indie oraz emocjonalnością CCM. Podczas koncertów zespół kładzie nacisk na brzmienie, przestrzeń oraz odpowiedni ładunek energetyczny i emocjonalny.

Specjalne podziękowania dla Mecenasów a zarazem współorganizatorów tego wydarzenia, Firm:
Francepol, Dual Meble, Lotto, EasyIT24.pl, EDF, Gaja Elektro, UM Zielona Góra, Biuro Brokerskie KBB Paweł Błaszczyk, Biuro Reklamy Fok-Art, Drukarnia Fortis i Gioconda.
Bez ich wsparcia nie byłoby sceny i widowni na której mogą zasiąść widzowie. W imieniu muzyków i widzów serdecznie dziękuję.

 

Bruno Aleksander Kieć

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Patrycja Kamola Project czyli nowa energia na Róże Jazz Festiwal

W piątkowy wieczór 19 sierpnia w ramach wakacyjnego Lottogrania odbył się trzeci koncert XIII Róże Jazz Festiwal. Tym razem, na festiwalowej scenie pod zielonogórskim Ratuszem gościła  formacja, Patrycja Kamola Project. W gorący piątkowy wieczór zespół zaprezentował  doskonałą fuzję muzyki popowej z domieszką bluesa i jazzu. Muzyki z ogromną dawką energii, mocy oraz pozytywnych emocji przekazywanych publiczności przez liderkę i wokalistkę – Patrycję Kamola.  Dopełnieniem tego brzmienia była doskonała sekcja rytmiczna, uzupełniona rasowym brzmieniem saksofonu Jarosława Dąbrowskiego i trąbki Łukasza Kłosa. FRAGMENT KONCERTU

Wokalistka i liderka projektu – Patrycja Kamola, okrzyknięta w 2015 roku – „Perłą Instytutu Muzyki, Uniwersytetu Zielonogórskiego” jest laureatką kilkudziesięciu ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów muzycznych, a swój warsztat wokalny prezentowała już obok takich gwiazd sceny jazzowej jak: Bogdan Hołownia, Lora Szafran, Grażyna Łobaszewska i wielu innych.

W 2014 roku towarzyszyła występom Mieczysława Szcześniaka, Alicji Janosz i Krzysztofa Kiljańskiego, a w listopadzie 2014 roku, koncertem w Legnicy zainicjowała ogólnopolską trasę koncertową Mike Russella znanego amerykańskiego bluesowego gitarzysty, wokalisty, kompozytora i zdobywcy Statuetki Grammy. W kwietniu 2015 roku w ramach Festiwalu Legnica Blues Day wokalistka wystąpiła na jednej scenie z Jennifer Batten – legendarną gitarzystką Michaela Jacksona.

Niewątpliwie jej znakiem firmowym jest niepowtarzalny styl, w którym łączy blues, jazz, funky i soul. Największym jednak atutem tej młodej wokalistki jest to, że nie boi się przekraczać granic i utartych kanonów muzycznych obowiązujących w jazzie.

W opinii prestiżowego Portalu Muzycznego Brzmienie Miasta, Patrycja Kamola została uznana i okrzyknięta „Nadzieją polskiego jazzu”, a Portal Muzyczny JRB Jazz Rock Blues napisał że: „Jej interpretacje poszczególnych utworów stanowią swoisty dialog z zespołem wypełniony energetycznymi emocjami”.

Formację jazzową Patrycja Kamola Project tworzą muzycy czynnie działający na scenie jazzowej całej Polski. W 2015 roku wokalistka zaprosiła do współpracy koncertowej pięciokrotnego zdobywcę tytułu “najlepszego gitarzysty bluesowego w Polsce” – Jacka J.J. Jagusia. Razem z nim i swoim zespołem W kwietniu 2015 roku Patrycja Kamola wystąpiła na jednej scenie z legendą muzyki – Jennifer Batten – gitarzystką Michaela Jacksona, nazywaną “najlepszą gitarzystką na świecie”.

Zespół wystąpił w składzie

Patrycja Kamola – vocal
Jarosław Dąbrowski – sax
Łukasz Kłos – trumpet
Wojciech Pruszyński – piano
Jerzy Kwinta – bass/double bass
Paweł Kurek – perkus.

Specjalne podziękowania dla Mecenasów a zarazem współorganizatorów tego wydarzenia, Firm:
Francepol, Dual Meble, Lotto, EasyIT24.pl, EDF, Gaja Elektro, UM Zielona Góra, Biuro Brokerskie KBB Paweł Błaszczyk, Biuro Reklamy Fok-Art, Drukarnia Fortis i Gioconda.
Bez ich wsparcia nie byłoby sceny i widowni na której mogą zasiąść widzowie. W imieniu muzyków i widzów serdecznie dziękuję.

 

Bruno Aleksander Kieć

Fundacja Kombinat Kultury

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Kinga Głyk Trio na XIII Róże Jazz Festiwal

12 sierpnia licznie zebrana publiczność festiwalowa mogła uczestniczyć w następnej odsłonie XIII Róże Jazz Festiwal odbywającego się w ramach Muzycznego Lottogrania. Tym razem na scenie pod zielonogórskim Ratuszem wystąpił zespół Kinga Głyk Trio. Zapraszam do wysłuchania fragmentu koncertu

Kinga Głyk to jedyna w Polsce gitarzystka basowa prowadząca własny jazzowo – bluesowo – funkowy zespół. Uważana jest za najlepsza polską basistkę młodego pokolenia i wschodzącą gwiazdę muzyki jazzowo – bluesowej. Skończyła 19 lat, a ma już za sobą ponad 100 koncertów w całym kraju i za granicą. Mimo młodego wieku grała już z wieloma świetnymi muzykami takimi jak: Jnr Robinson, Bernard Maseli, Ruth Waldron, Natalia Niemen, Jorgos Skolias, Apostolis Anthimos, Leszek Winder, Paweł Tomaszewski, Grzegorz Kapołka, Joachim Mencel, Arek Skolik, Mateusz Otremba (Mate.o), Marek Dykta czy Piotr Wyleżoł.

Kim jest i co o niej mówią i piszą?

 Młoda, zdolna i piękna. W ankiecie JAZZ TOP i BLUES TOP została nominowana w kategoriach: “NOWA NADZIEJA” , “GITARA BASOWA” oraz “ODKRYCIE ROKU”.

“Muzyczne zdolności Kingi Głyk już dzisiaj pozwoliły jej zapisać się na stałe w historii polskiego jazzu. Dojrzałość w improwizacji, dobre wyczucie rytmów i swoboda na scenie mieści się w granicach dobrego smaku, harmonizując z muzyką całego zespołu”.
Adam Makowicz

“Jedna z z najciekawszych basistek młodego pokolenia”.
Michał Wilczyński Dziennikarz Jazz Forum

“Pierwszy raz spotkałem się z takim talentem, biorąc pod uwagę wiek i fakt, ze kobieta ma taki naturalny swing. Kinga ma duży spokój, słucha bacznie co się dzieje muzycznie i natychmiast reaguje, co rokuje duże nadzieje na jej karierę”.
Arek Skolik

“Kinga jest bardzo zdolna, muzykalna i ma dobrą energię!”
Grzegorz Kapołka
Swoją przygodę z muzyką rozpoczęła w wieku 12 lat grając w rodzinnym GŁYK P.I.K TRIO (zespół wtedy gościł na Róże Jazz festiwal) ze swoim tatą Irkiem (znanym wibrafonistą i perkusistą) i bratem Patrykiem (perkusja).

W marcu 2015 roku wydała swój debiutancki album „Rejestracja” nagrany m.in. z Natalią Niemen, Joachimem Menclem, Juniorem Robinsonem czy Jorgosem Skoliasem. Płyta otrzymała bardzo dobre recenzję od m. in.: Radiowej Trójki, Magazynu „Jazz Forum” i „Twój Blues”. Utwory z debiutanckiego albumu można usłyszeć m.in w Programie 2 Polskiego Radia w audycji „Puls Jazzu”

Na płycie znalazła się autorska kompozycja Kingi, ale także znane utwory innych kompozytorów w znakomitych aranżacjach. Na szczególną uwagę zasługuje m.in. interpretacja utworu Boba Dylana „Gotta Serve Somebody”w którym zaśpiewał Jorgos Skolias czy świetnie zaaranżowany utworów Czesława Niemena „Doloniedola”. Całość kompozycji podkreślają doskonale pulsujące partie gitary basowej. W maju 2016 ukazała się druga autorska CD LIVE artystki pt:”Happy Birthday”.
Bruno Aleksander Kieć

Fundacja Kombinat Kultury

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

JBBO & Stanley Breckenridge czy wielkie otwarcie XIII Róże Jazz Festiwal

8 sierpnia wystartowała XIII edycja Letniego Festiwalu „Róże Jazz Festiwal” odbywająca się w ramach Letniej Strefy ART – WAKACYJNE LOTTO GRANIE.   Gwiazdą wieczoru i gospodarzem podczas Jazz Band Ball Orchestra oraz gość specjalny Festiwalu Stanley Breckenridge z USA.

Tak naprawdę do końca nie było wiadomo czy koncert się odbędzie z powodu opadów deszczu, które od rana królowały nad zielonogórską Starówką . Jednakże dobry Bóg okazał swoją przychylność dla fanów dobrej muzyki jazzowej i bez opóźnień koncert mógł się odbyć. To co muzycy zaprezentowali trudno jest opisać w kilku słowach. Niechaj przemówi jednego ze słuchaczy koncertu… „Było zaje….e! Dawno nad zielonogórska starówką nie  gościła mieszanka tak wybornego  swingu i bluesa. Na scenie i widowni królowała drapieżność i pieszczota dźwięków spod znaku Kansas City, zabawa, radość i nieziemska atmosfera. Szkoda, że na ulicach naszego miasta tak rzadko odbywają się takie koncerty. Szkoda ,że koncert z powodu ciszy nocnej musiał się skończyć tak wcześnie”

Zapraszam do wysłuchania fragmentów koncertu  Film 1,   Film 2   oraz do galerii zdjęć

Jazz Band Ball Orchestra (pierwotnie Jazz Band Ball), uchodzący za najstarszy polski zespół tradycyjny powstał w 1962r. z inicjatywy niedawno zmarłego trębacza Jana Kudyka i grupy studentów Krakowskiej Wyższej Szkoły Muzycznej. Debiut miał miejsce na Konkursie Amatorskich Zespołów Jazzowych Polski Południowej, gdzie grupa zdobyła I nagrodę. Kolejnym sukcesem, który wprowadził JBBO na ogólnopolską scenę jazzową, było zwycięstwo w konkursie festiwalu Jazz Nad Odrą w 1965r. Wydarzenie to zapoczątkowało trwający do dziś ciąg niezliczonych koncertów w Polsce i niemal na całym świecie. Zespół uczestniczył m.in. w North Sea Jazz Festival w Hadze, Dixieland Meeting w Oberhausen (RFN) oraz wielokrotnie w słynnym Dixieland Jazz Jubilee w Sacramento (USA), współpracował też z wieloma wybitnymi muzykami, m.in. słynnym trębaczem Wallacem Davenportem.

JBBO ma w swojej artystycznej biografii współpracę z wieloma utytułowanymi jazzmanami. To m.in.: Wallace Davenport, Kenny Ball, Chris Barber, Albert Nichols, Bill Ramsey, Acker Bilk. Spotkała ich również radość, gdy podczas koncertu w Krakowie dołączył do nich ze swymi muzykami słynny trębacz Wynton Marsalis. Dokumentują te kontakty również nagrania płytowe, a ma ich JBBO niemało. To 25 płyt winylowych (za czarny longplay “Home” otrzymali Złotą Płytę) wydanych w Polsce, w USA, Niemczech, Holandii […] i ok. 20 CD, zrealizowanych w tychże krajach oraz w Singapurze.

Z zespołem wystąpił pianista i wokalista Stanley Breckenridge. doktor muzykologii i wykładowca na Wydziale Studiów Afro-Amerykańskich na Kalifornijskim Uniwersytecie Stanowym w Fullerton. Wykładał też na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej i na Uniwersytecie Jagiellońskim. Występuje solo i z innymi muzykami w licznych krajach Europy, Japonii i w USA. Wydał dziewięć albumów muzycznych. Z JBBO współpracuje od 2013r.

A co inni mówią o JBBO?

“Muzyka Jazz Band Ball Orchestra to jedyna w swoim rodzaju rozpoznawalna od pierwszych taktów mieszanka swingu i bluesa […] JBBO to nie hałaśliwy dixielandowy band, ale elegancka orkiestra wybornie grająca zrelaksowany  muzykalny repertuar spod znaku Kansas City, a element ludyczny ich występów został zachowany i nadal jest to “balowa orkiestra jazzowa” w sposób doskonały przekazująca swing i entuzjazm licznie pojawiającej się na ich koncertach publiczności.”

Igor Rakowski-Kłos, Gazeta Wyborcza

Borders and differences in language sometimes hinder friendship and understanding but music soars above every obstacle and speaks to the heart in a language that all can understand. That is something the great American poet Carl Sandburg may have had mind when he wrote: “Drum on your drums, batter on your banjos, sob on the long cool winding saxophones. Go to it, o Jazzman.” If tradition is any indication, I’m sure that’s exactly what JBBO will do on this occasion.

Ronald Reagan

Zespół wystąpił w składzie:

Stanley Breckenridge – wokal;

Marek Michalak – puzon, wokal;

Michał Bylica – trąbka,

Wojtek Groborz – fortepian;

Wiesław Jamioł – perkusja,

Teofil Lisiecki – kontrabas;

Jacek Mazur – saksofon tenorowy, klarnet, wokal

Specjalne podziękowania dla Mecenasów a zarazem współorganizatorów tego wydarzenia, Firm: Francepol, Dual, Lotto, EasyIT24.pl, EDF, Gaja Elektro, KBB Paweł Błaszczyk, Fok-Art, Fortis i Gioconda. Bez ich wsparcia nie byłoby sceny i widowni na której mogą zasiąść widzowie. W imieniu wszystkich dziękuję Wam.

Bruno Aleksander Kieć

Fundacja Kombinat Kultury